maandag 22 maart 2010

50 plus 2: Kia Soul

Maar dan wel héle coole bejaarden.

Hoe dan ook blijkt de Kia Soul bij uitstek geschikt te zijn voor trendsettend pensioenvolk met een zware rechtervoet. Da’s een behoorlijk minieme doelgroep, misschien dat we dit geinige karretje daarom zo weinig zien rijden.

Ik vind dit super tof! Met de reclame hebben ze eigenlijk niet bedoeld dat dit karretje voor bejaarden is. De auto ziet er hip uit, doet denken aan 'highschool', maar is tegelijkertijd voor jongeren veel te duur. Wat ik uit de reclame eigenlijk oppik is dat ook bejaarden hip kunnen en mogen zijn en dat kunnen uitstralen. Mede dankzij een stoere wagen. Het hippe gedrag van het omaatje in het filmpje is dan een leuke bijkomstigheid, verrassend is het zeer zeker.

Inspirerend: weldegelijk. Senioren zijn niet altijd stoffig, zo is hun imago wel, maar die kunnen we veranderen door dit soort dingen.

Aantrekkelijk: de reclame is zeer aantrekkelijk. Ik moest wel even lachen ja toen ik een oud vrouwtje uit die auto zag komen.

Toekomstpotentieel: net als bij hip hop bejaarden wil ik aangeven dat Nederland vergrijsd en veel reclamebureau’s zich moeten gaan vastpinnen op de stijgende lijn 50 plussers in Nederland. Snel zullen er reclames als deze te zien zijn. De toekomst zie ik voor me met zulke reclames.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten